Eerste Belgische Prizeotel is schot in de roos

Designhotel Eilandje, de jongste telg van de gekende designhotelketen Prizeotel, opende afgelopen zomer de deuren in Antwerpen, midden in een wereldwijde pandemie. Een gewaagde, maar geslaagde zet, zo blijkt uit een gesprek met Connor Ryterski, general manager van Prizeotel.

Niet evident, openen in tijden van een pandemie.

Hoe doet Designhotel Eilandje het?

“De boekingen lopen bijzonder vlot. Al heel snel na de opening was de bezettingsgraad van ons hotel in Antwerpen al op hetzelfde niveau als dat van onze andere gevestigde en succesvolle Prizeotels. Dat is zeer positief, in acht genomen dat een hotel meestal een zekere inloopperiode nodig heeft. Een half jaar later, in januari, was het hotel zelfs helemaal volgeboekt, vooral door Nederlanders die koopjes kwamen jagen in Antwerpen.”

Vanwaar de keuze voor Antwerpen als locatie?

“Prizeotel is van oorsprong een Duitse keten en de meeste van onze hotels bevinden zich ook in Duitsland. Momenteel zijn we in volle expansie en daarvoor kijken we in de eerste plaats naar de ons omringende Benelux-landen. Die kunnen ook meteen rekenen op een enthousiast Prizeotel-publiek, want we weten uit ervaring dat we een trouwe fanbase hebben. Antwerpen was voor ons een logische keuze, omdat het een gekende stad is met veel toeristische troeven, maar daarnaast ook een professionele draaischijf is dankzij de haven en de vele bedrijven die er zich gevestigd hebben. Het feit dat onze vestiging in Antwerpen meteen op een hoog niveau draait, bevestigt me in mijn keuze voor deze stad.”

U mikt dus ook op een zakenpubliek?

“Zeker. Momenteel bestaat ons Antwerpse cliënteel voor de helft uit een zakelijk publiek en voor de helft uit toeristen. We kozen ook bewust voor een locatie aan het Eilandje omdat die wijk enerzijds trendy en bruisend is en een combinatie van cultuur, uitgaan en horeca biedt. En anderzijds ligt het Eilandje ook slechts op een boogscheut van de haven, waardoor het ook een aantrekkelijke uitvalsbasis is voor professionals. Ik ben er overigens van overtuigd dat ‘bleisure’ – een combinatie van business and leisure – in de toekomst de nieuwe trend gaat worden. Het gaat dan om gasten die hun businesstrip verlengen met een weekend of een extra dagje ontspanning. Daarvoor is het Antwerpse Eilandje ook bij uitstek geschikt. Het bruisende, innovatieve karakter van de wijk sluit ook perfect aan bij het merkprofiel van Prizeotel.”

Wat is dat profiel van Prizeotel? Hoe zou u Prizeotel omschrijven?

“Prizeotel is wat we noemen een best-pricespeler: we bieden comfort en kwaliteit op toplocaties aan een scherpe prijs. Verder staat klantvriendelijkheid en een persoonlijke omgang met de gasten bij ons voorop. Tot slot hebben we een bijzonder sterke merkidentiteit. Elk hotel wordt ontworpen door bekroond Egyptisch designer Karim Rashid, die bekend staat om zijn uitbundige kleurgebruik en voorliefde voor organische vormen. Elk hotel krijgt bovendien een eigen, uniek bijzonder kleurrijk en tikje futuristisch design. Dat maakt ons onconventioneel en bijzonder, want vele andere hotelketens hebben een eerder anoniem karakter. Dat kan je van Prizeotel zeker niet zeggen, onze hotels herken je meteen.”

 

KOOP EEN HOTELKAMER EN CHECK IN VOOR VEILIG RENDEMENT

Designhotel Eilandje werkte een unieke formule voor private investeerders

Al vanaf € 135.000 koopt u een gloednieuwe hotelkamer en geniet u van:

  • Verzekerde en geïndexeerde huuropbrengsten, ook als de hotelkamer niet geboekt is!
  • Een aankoop in volle eigendom
  • Een teruggave van de btw op aankoop
  • Een moeiteloze investering, zonder verhuur- of beheerzorgen

Prizeotel maakt deel uit van de beursgenoteerde Radisson Hotel Group.

Maak nu uw afspraak via onderstaand formulier.

Meer weten over het volledige project?